Kevad on ukse taga – oleks aeg juba vaadata üle mis ise ära jõuab teha ning millega abimeeste nõu ja oskusi tarvis

põhja hooldus, põhja ,värvimine, katmine mürkvärviga, väikelaeva hooldus
Kuidas valida parimat põhjavärvi?

Autor: Taivo

Kuupäev: september 3, 2021

l

Kategooria: Kerehooldus

Valmistudes enda paadi, väikelaeva või jahtlaeva põhja töödel tuleb alati meeles pidada seda, et varasemate katsete põhjal kindlaks tehtud kõige tõhusam põhjavärv ei pruugi alati teie olude või asukoha jaoks olla siiski parim. Ajad muutuvad ja alused ja tingimused vee peal koos nendega!

Seetõttu on esimeseks sammuks siinkohal on leida just Teie alusele kõige sobilikum põhjavärv, mis klapib ka sellega, milline on Teie paadi põhja hetkeseis ja hetkel peal olev põhjavärv. Üldiselt võite kõva värvi üle värvida kas kõva või pehme värviga, samas kui pehme isepoleeruv mürkvärv võib vajada kõva värviga katmisel rohkem lihvimist või sidekihiks kruntimist. Tavaline ja paljas klaaskiud või metall vajavad krunti ja alumiiniumkomponendid nagu saildrives vajavad spetsiaalset vaskvärvi, mis ei põhjusta galvaanilist reaktsiooni . Seetõttu tuleb enne 500 euro kulutamist värvidele kindlalt selgeks mõelda, mis on Teie prioriteedid! Siin on välja toodud mõned valikud:

Millist põhjavärvi kasutada: ebameeldivate lahustite alternatiivina on kõige lihtsam ja ohutum kasutada veepõhiseid värve.

Keskkond: Võttes aluseks seadused, mis reguleerivad vase laadimist tundlikes vetes, on see kiiresti kasvav valdkond. Hiljutistes katsetes on Epainti vasevabad segud osutunud kõige tõhusamaks merekeskkonnas. See on hea uudis alumiiniumpaatide omanikele, sest just sellised segud on alumiinimile kõige sobilikumad. Magevee paatidele sobivad seejuures ka vasepõhised segud.

Põhjavärvi ei kogune: aja jooksul võivad ablatiivvärvid kuluda ning kõvad värvid moodustavad samuti paksukihilisi ,,koogikesi”
Põhja kiire värvimine: kõvade värvide peale võib teise kihi panna varem kui  ablatatiividele, ehkki mõned uuemad kopolümeersed ablatiivid saab uuesti katta nelja tunni või isegi vähema aja pärast. Võistluspaatide õhukese kilega teflonvärvid võivad isegi mõne minutiga kuivada.
Mürkvärvi paigaldusgraafikud: Mõned värvid (tavaliselt kõvad värvid) kaotavad oma efektiivsuse, kui paate ei võeta kindla aja jooksul veest välja või kui paat välja tõmmatakse ja siis uuesti vette lastakse ilma värvimata. Mõni värv tuleb enne uuesti käivitamist uuesti aktiveerimiseks näiteks kergelt lihvida.

Mürkvärvide haakuvus: mõned ablatiivvärvid on loodud vastu pidama hõõrdumisele. Enamik kõve värve samas haakub hästi! Põhjavärvid: Pettit Vivid, Interlux Trilux ja Hempel,  pakuvad paletivalikut laias valikus. Tavaliselt leidub vaskvärvide seas (erandiks on Epaint) ka rohkem värvivalikuid. Kui Teie prioriteediks on just aluse võimsus, siis  soovitavad mõned tegijad just musta värvi. Mõned kaubamärgid (näiteks Pettit) panevad näiteks oma punastesse värvidesse veidi rohkem vaske.

 

Kui vajate abi või konsuldatsiooni siis andke aga endast märku.