Paadikere hooldus ja 10 nippi, et kere kestaks

by | veebr. 27, 2018 | Kerehooldus, Klaasplasti hooldus

10 nõuannet kuidas hoida oma paadikere suurepärases korras

Me ju kõik tahame, et meie paat ja paadikere säraks kui peegel?! Kasuta just neid 10 hooldamis nõuannet ja saa parim tulemus tänu Paadihooldus.ee meeskonna tasuta nõule. Kui vaja, küsi lisa ka meie käest e-posti või telefoni teel.

Eks kõik paadiomanikud oma ajapikku ammutanud teadmisi erinevatest allikates ja oma Knowhowd (teadmisi) täiustanud erinevatest kanalitest, kuid kunagi pole palju. Kordamine on tarkuse ema nagu öeldakse!

Isegi, kui Sa oled ammutanud meeletult teadmisi hooldamiseks leiad Sa siit ka midagi värsket juurde kuidas hooldada oma paadikere läbi hooaja ja hoida sellel kauakestev värskus!

 

Siin on aga 10 nutikat nõuannet kuidas hoida oma paadikere seisukord suurepärane ja läikiv

 

1. Alusta kevadel kohe sellega, et projekt “poordid korda” ja mida peame silmas loe lähemalt järgnevast; alustada siis poordide puhul järgnevast – kasuta esimese asjana oksüdatsiooni eemaldus vahendit, see on parim vahend selleks, et ei peaks ennast hulluks töötama selle välja poleerimisel. Kõik see pärast korraliku pesu loomulikult aga pidage meeles seda, kui vahatada ilma korralikku puhastuseta siis paistab kogu eemaldamata hägusus ka vaha alt välja pärast mõne aja möödumist (vaha ei tekita hägusel pinnal läiget vaid kaitseb seda hägusust).

2. Nüüd aga pange poleerimis masin kõrvale ja võtke paar energia jooki või kangem kohv, sest kohe läheb tööks. Võtke suur purk kõvavaha ja pange aga käed tööle – otsast lõpuni. Jah see on kordades pikem ja raskem töö ning tundub ahvatlev ja lihtsam tee kasutada vedelat „spray“ vaha, sest see jätab kohe parema läike. Aga oma silm on tihti petlik ja kõik ei ole kuld, mis läigib. Kaks kihti kõvavaha jätab Teie paadile pikema ja kauem kestva tulemuse pikemaks ajaks. Palju tööd võrdub palju armastust paadile, pidage seda meeles.

3. Kui baas on all, siis on aega pind läikima lüüa. Sedapuhku on tööd kõvasti vähem, kui kõvavahaga ja see töötlus annabki pinnale kauni ja helkiva läike, kuid selle protseduuri miinus on see, et seda tuleks korrata noo nii umbes kord üle 2-3 nädala. Üks päev võtta selle peale, et oma alus läikivana hoida ei ole just palju mitme nädala peale. Võta sõber või kaks ka appi ja saab tehtud mõne tunniga. Läige on küll kena kuid see ei kesta kauem kui kolm-neli nädalat tänu päikese, merevee ja vihma mõjule. Kui kasutada aga korralikke vahendeid ja merel olemise järgset pesu on läiget võimalik hoida ka natuke üle kuu.

4. Pärast igat merel/veel käiku soovitame pesta oma alust mageveega, isegi kui alus ei ole must ega midagi. Pärast esimest loputust tehke ka teine loputus muidu jääb mereveest järele suhteliselt nähtamatud soolakristallid ning see just mõjubki vaha nö riknemisele/kulumisele. Mis juhtub on see, et soolakristallid võimendavad/suurendavad UV kiirguse mõju ning vaha kiht hakkab kiirguse tõttu lagunema – tee pesu ja vaha jääb!

5. Ära unusta hooldada ka kummist hõõrdepindasi. Kasuta selleks kasvõi tavalist autotööstuses kasutatavat rehvi puhastus/taastus vahendit. See annab kummile sügavama ja rikkalikuma tumeduse ning olenemata kummi värvusest annab see kirkama läike kogu poordile juhul, kui poordi Gelcoat pinnad on samuti töödeldud.

6. Võta kõik puhastusmeetodid kasutusele ka kroomi, alumiiniumpindade ja muude läikepindadega. Natukene metalli poleerimis vahendit ja tulemus ongi käes. Lihtne – vahend lapile, vahend pinnale, oodata mõjumist ja maha poleerida/pühkida.

7. Kui Sinu paat ei ole lokaalselt koguaeg merel ja tihtipeale vajab treileri peal vedu siis tea, et on tarvis ka mustus ja teelt tulev pigi maha pesta pärast sõitu maanteel. Selleks kasuta šampooni ja mõnda kerget pigi ja rasvaeemaldus vahendit (nt tsitruse baasil, Star Brite Orange on ideaalne).

8. Läbi hooaja, kui märkad mõnda kohta kuhu tekkinud on plekid või kollakad laigud siis puhasta kohad korralikult rasvaeemaldus vahendiga ja muu tarvilikuga – tähtis on see, et pärast seda kataksid pestud/hooldatud pinnad ilusti kaitsva vaha kihiga. Paljud tugevad puhastusained sisaldavad erinevaid happeid ja need just söövadki ära kasuliku ja kaitsva vaha kihi gelcoat pinnalt ja pääsevad kere klaasriideni ja võivad palju paha teha. Seepärast ongi vaja kaitsta seda pinda koheselt pärast pesu korralikku vaha kihiga.

9. Kui Sinu alus seisab treileril, proovi see alati jätta sellisesse kohta, kus on võimalikult vähe otse peale paistvat päikest, kohas kus langeb lehti või on mingil muul moel selliselt, kus on igasugu sodil võimalik peale langeda. Pea meeles, et UV kiirgus lagundab ja lõhub vahakihti kiiremini, kui ükskõik mis muu tingimus. Kui pargid/paigutad aluse mõne kõrge aia varju või suure maja kõrvale on pool tööd juba tehtud ja vaha kestab palju kauem. Võimalusel hoia oma treileril olevat alust katte või varju all. Kindlasti soovitame seda viimast varianti. Suured koormakatted ei maksa rohkem, kui 50€.

10. Alati puhastage kõik pinnad vanast vahast, kui Te kavatsete seda poleerida. Mitte puhastatud pindadel võib tekkida oht, et vana vaha jääb uue kihi alla nö lõksu. Juhul, kui see juhtub siis aja jooksul tulevad välja sealt kollased laigud või siis tuhmid laigud.

Sai siis nüüd kirja pandud päris palju asju ja tegevusi. Aga uskuge meid, nende tegevuste tegemine ei võta aastas kokku rohkem, kui päevi kokku lugeda ühe käe sõrmedel. Võtke sõbrad appi ja tehke korralikult puhastust/loputust peale sõitu, talveks pange jaht korralikult katte alla ja on hulgaliselt tööd vähem. Teie jaht kestab, turuväärtus ei lange kivina, endal hea ja mõnus puhata alusega sõita.