Väikelaeva ostmine

Selles osas leiad abi kui sul on järgnevad küsimused.

Kuidas osta väikelaeva? 

Kuidas osta purjekat? 

kuidas osta jahtlaeva?

Kuidas müüa kaatrit? 

Kuidas müüa purjekat?

Mida pidada silmas, kui lähed ostma kasutatud paati?

Mida panna tähele oma väikelaeval?

Väikelaeva ostmine ei ole alati nii kulukas kui inimesed arvavad. Kui te arvutate kokku kõikide nädalavahetuste ja puhkuste kulutused, võib kokkuvõttes öelda, et paadi omamine võib olla siiski väga taskukohane – eriti kui sa endale teadvustad, et uhiuue väiksemat tüüpi väikelaeva saate liisida juba 250-300€ kuus. Kui tahad oma raha eest rohkem saada, siis peaks mõtlema eelnevalt omatud väikelaevale.

Liisides väikelaeva pikema aja peale, saate kuumakse suuruse allapoole viia ja tänu sellele on Teil nende kulutustega lihtsam toime tulla.

Edasimüüjad enamasti annavad endast parima, et teha Teile parem ja väljakutsuvam pakkumine.

 

Väiikelaeva ostmise rahastamine võimaldab madalamaid igakuiseid makseid, mida on palju lihtsam hallata esmakordsete ostjate jaoks. Paadi rahastamisel on palju võimalusi, kuid Teie parim võimalus on rahastada paadiettevõtte või mõne panga veesõiduki liisingut kasutades.

Edasimüüja soovib Teie ostuprotsessi võimalikult lihtsaks muuta. Üks viis, kuidas nad seda teevad on finantsteenuste pakkumine ettevõtetes. Paljud edasimüüjad töötavad finantsspetsialistidena, kelle ülesandeks on aidata Teil kõike alates laenutaotluse täitmisest kuni uue paadi soetamiseni välja.

Teised tuginevad väljaspool asutustele, et täita neid ülesandeid sama sujuvalt või võivad nad suunata Teid kvalifitseeritud liisingufirmasse.

Kuna liikmespangad ja krediidiühistud on teinud paadilaenudest oma ettevõtte olulise osa, saavad nad pakkuda konkurentsivõimelisi, vähese raskusega rahastamisvõimalusi ja ühendada Teid täiendavate vahenditega, nagu vaatlejad ja kindlustusseltsid.

Kodukapital:

Sõltuvalt teie hüpoteegi olukorrast võite kaaluda oma kodu väärtuse ärakasutamist kodukapitalilaenu või teise hüpoteegiga väikelaeva ostu rahastamiseks.

Kui Teil juba on kohaliku pangaga head suhted, võiksite eelistada laenuvõimalusi pankuriga, kes tunneb Teie finantsolukorda.

Pidage meeles, et mitte kõikide pankade filiaalidel ei ole meresõiduki liisimise kogemusi. Nad võivad olla eelomatud paadi seisundi suhtes ettevaatlikumad ja ei pruugi pakkuda soodsaid tingimusi laenuandjana.
Prioriteeri oma soovide nimekiri

Nüüd, kui olete otsustanud selle eluviisi vastu võtta ja kehtestanud eelarve, võite tegema hakata oma soovide nimekirja. See eelarve on tõenäoliselt peamine tegur otsuses osta uus või eelomatud paat. Mõlemal juhul on paadi suuruse ja tüübi kaalutlused samad.

Suurus
Kui soovite kindlaks määrata oma paadi õige suuruse, tuleb arvesse võtta mitmeid tegureid.

Inimesed
kui palju inimesi Teil regulaarselt pardal viibib? Kas te võtate pardale ainult oma lähimad pereliikmed või ka sõbrad ja sugulased?

Pukseerimine
Kui veate oma paati, pidage meeles, et paadi suurus mõjutab otseselt selle pukseerimiseks vajalikku sõiduki suurust.

 

Asukoht
Mõelge kus Te paati kasutate. Kui kavatsete seilata suurtel vetel, siis võib mõnevõrra suurema ning sügavama süvise ja kerega paat olla mõistlikum. Väiksemad veeteed või madal vesi võivad vajada väiksemat paati.

Säilitamine
Kui hoiate oma paati jahisadamas, mõjutab paadi suurus tõenäoliselt igakuiseid hoiustamiskulusid. Kui omate isikliku dokki, peaksite silmas pidama ruumipiiranguid. Samuti soovitame rääkida oma edasimüüja või sadama halduriga talvise talletamise võimalikest vajadustest.

Tegevused
Kui soovite oma alust kasutada rohkem kalastusel või näiteks vedada veesuuski, veelauda või muud sellist, siis soovitame kindlasti mõelda natuke kiirema paadi, kalastamisel vajalike panipaikade ja ridvakinnituste peale. Veesuuskade ja wakeboardi vedamiseks peaks olema ka kinnituskohad vajalikele tarvikutele.

Soovite aga näiteks purjetada kuid enamus energia liikumiseks loodusest võtta, siis soovitame otsustada Purjepaadi kasuks – sellise isendiga on Teil vaja mootorit kasutada vaid sildumisel ja sadamast väljumisel/sisenemisel, olenevalt teie purjetamisoskustest.

Lõppkulud
Mitte erinevalt autode ostmisest on hinnasildil sageli mõned lisakulud. Edasimüüjate tasud, kindlustus, registreerimine, lisaseadmed, ladustamine ja hooldamine tuleb arutada edasimüüjaga oma ostude alguses, et määrata kindlaks paadi omandi kogumaksumus ja vältida hilisemaid üllatusi. Kasutage meie juhendeid, et mõista omandi kogukulu.

Varustus
Küsi tarvikuid. Mõni komplekt nagu ohutuskomplekt, kaasatakse tihtipeale paadi ostmisega.

Tarne ja omand
Pärast allkirjastamist uurige edaasimüüjalt milline on edasine kättetoimetamise protsess? Peaksite ka küsima hooldus- ja remonditööde ajakava. Esimest hooldustööde aastat millest õppida ning mida jälgida leiate siit.

 

 

Enne kui olete oma esimesel väljasõidul , selgitage välja, millistel aladel on Teil lubatud sõita. Kus saate teha endale väikelaevajuhtimise paberid (nt. Purjetamine.com kaptenikoolis). Õppimine ja teadmiste omandamine annab Teile suurema kindluse. Kaptenipabereid omandades võite saada ka parema pakkumise kindlustusmaaklerilt.

Väikelaeva müüjate võrdlus

Kuigi Te võrdlete paate, ärge unustage võrrelda väikelaeva edasimüüjaid. Edasimüüja kvaliteet ja asukoht on Teie paadi ostmise ja omandi kogemuse oluline osa.

Paatide kontrollimine
Kui olete oma otsingut kitsendanud ja kaalute ühe konkreetse paadi tõsist uurimist on oluline, et oleks põhjalikult kontrollitud teised oulisised komponendid nagu mootor, propeller, bilss (paadi kere sees), roolisüsteem, elektrisüsteemid ja kütusepaak. Kui Te ei ole nende osade tehniliste näitajatega kindel, võite paluda sõltumatu paadihooldustehniku abi.
Kui inspektor on väga pädev, kontrollib ta paati ülaosast alla-ja väljapoole, et saaksite täpselt teada, milline on paadi seisukord. Lugege rohkem mereametnike kohta ja leiate oma piirkonnast parima, külastades akrediteeritud ühingut või kasutage nt Veeteede ameti abi.

Siin mõned lihtsad asjad, mida saate uue paadi kohta vaadata, et anda teile märke paadi üldise seisukorra kohta:

  • Lülitage kõik sisse! Veenduge, et kõik valgustid, mõõdikud ja elektroonika oleksid töökorras.
  • Käivitage mootor ja veenduda, et pöörded vastavad ettekirjutustele ja täispöörded maksimaalse pöördemomendi piiresse .
  • Pöörete üle- või alatalitus võib tähendada seda, et miski võib põhjustada liigset mootori kulumist.
  • Avage kõik kapid ja luugid. Kontrollige, et kõik luugid, paigalduskohad ja kapid oleksid kindlalt paigaldatud ja kindlalt kinni pandud.
  • Otsige lahti kruvisid ja lohakat liimimist või klaaskiust töid.
  • Katsuge tekstiile. diivani patju ja muid madratseid. Kõik topid ja külgmised kardinad peaksid olema piisavalt pingul.
  • Puhkekohtadel ei tohiks olla vett ega vihma. Tõmblukkudel peaks olema “kapuutsid”: katvad ribad mis hoiavad sellest vett eemal.
  • Vaadake kambüüsi (köök) seadmeid. Mikrolaineahi, külmik, sügavkülmik ja nõudepesumasin võivad lahti tulla , kui paat on käimas, kui neid pole korralikult kinnitatud. Otsige poltidega ja tagapõhjaga kinnitusi.
    Siin on lisaks kõigile ülaltoodud punktidele mõned lihtsad asjad, mida peaksite uurima kasutatud paadis:
    Jalutuskäik kere ümber.
  • Otsige kühme, lohke, ´´ville´´ või pragusid. Kõik lahtised praod vajavad parandamist enne, kui paat on veele tagasi.
  • Villid Gelcoat´is võivad kiiresti olukorda halvendada ja need kohad võivad olla kallis parandada hiljem.
  • Kontrollige põrandaplaatide aluseid ja teisi panipaikasi mäda ja hallituse jaoks. Sealt võite leida märke leketest ja teistest vee poolt tekitatud kahjudest.
    Võtke üks polster ja keerake see teistpidi. Kui näete, et seal on midagi kahtlast nt hallitus v mõni muu seen mis lgundab seda v elab seal sees siis tuleks üle vaadata kindlasti ka teised polstrid.
  • Vaadake juhtmestikku. Paljad juhtmed ja ühendused, mis on kokku köidetud ainult elektriteibiga, on halb märk. Samuti kontrollige, kas mootoril ja mootori ümber on korrosioonikindlus.
  • Küsige paadi hooldus- ja ladustamisajaloo koopiaid.
  • Regulaarne hooldus on hea näide paadi üldisest seisukorrast ja teadmine, et seda hoiti kuivas dokkis, tähendab see suurelt seda, et suur osa paadi elust on seda säästetud halvast ilmast.

Kui vajate abi siis võtke ühendust siit